Procurement guide: Difference between revisions
No edit summary |
No edit summary |
||
Line 5: | Line 5: | ||
*[[:Category:Procurement|All articles about IT procurement]] | *[[:Category:Procurement|All articles about IT procurement]] | ||
*[https://intranett.uib.no/uPortal/Link?id=5444 IT | *[https://intranett.uib.no/uPortal/Link?id=5444 The IT Department's procurement guide on the intranett (In Norwegian only; logon required)]'''THE PROCUREMENT GUIDE MUST BE ADHERED TO!''' | ||
It is important that the procurement guide is adhered to when purchasing computer and telephone equipment. | |||
The procurement guide lists computers, printers, telephones and other equipment tested and validated by the IT Department. To ensure stable operations and effective support, the IT Department must rely on equipment being standardised and compliant with our systems (cf. The IT Department's [[service declaration]]). This makes it important to adhere to the procurement guide. | |||
Det er viktig at du følger innkjøpsveiledningen når du skal kjøpe data- og teleutstyr. | Det er viktig at du følger innkjøpsveiledningen når du skal kjøpe data- og teleutstyr. |
Revision as of 11:35, 29 November 2010
Procurement of computer and telephone equipment
- All articles about IT procurement
- The IT Department's procurement guide on the intranett (In Norwegian only; logon required)THE PROCUREMENT GUIDE MUST BE ADHERED TO!
It is important that the procurement guide is adhered to when purchasing computer and telephone equipment. The procurement guide lists computers, printers, telephones and other equipment tested and validated by the IT Department. To ensure stable operations and effective support, the IT Department must rely on equipment being standardised and compliant with our systems (cf. The IT Department's service declaration). This makes it important to adhere to the procurement guide.
Det er viktig at du følger innkjøpsveiledningen når du skal kjøpe data- og teleutstyr.
Innkjøpsveiledningen viser til datamaskiner, skrivere og annet datautstyr som er testet og kvalitetssikret av oss. For å sikre stabil drift og effektiv brukerstøtte er IT-avdelingen avhengige av at datautstyret er standardisert og at det samspiller med våre systemer (se også serviceerklæring fra IT-avdelingen. Det er derfor viktig at innkjøpsanbefalingene følges.
Universitetet i Bergen har bindende rammeavtaler for alt kjøp av datautstyr. Det er ikke anledning til å gå utenom disse avtalene og kjøp fra andre leverandører.
Innkjøp av mobiltelefoner
Innkjøp av skrivere
Alle nye skrivere og multifunksjons-maskiner skal bestilles med SafeCom Pullprintløsning. Blekkskrivere skal ikke kjøpes inn til noe formål pga. altfor høye driftskostnader, og liten/ingen støtte for bruk i stordrift.
Produktguidene viser anbefalte modeller fra våre leverandører. Det gis ikke brukerstøtte på andre modeller enn dem som er oppgitt i guidene.
Anskaffelse av større IT-løsninger
Universitetsidrektørens kontor har utarbeidet kjøreregler som skal benyttes av enhetene i planleggingen av nye prosjekter og ved større endringer i eksisterende prosjekter. Les mer
Spørsmål om innkjøp?
Dersom du har spørsmål om innkjøp av data- og teleutstyr kan du registrere det til IT-avdelingen på https://bs.uib.no eller ringe BRITA på telefon (555) 84700.
Kategori:Innkjøp Kategori:Tjenester fra IT-avdelingen Kategori:Innkjøp Kategori:Tjenester fra IT-avdelingen
UiB is obliged to follow national and EU procurement regulations. A central principle is competetive tendering. One of the advantages is an overall cost reduction for UiB. Standardisation of ICT equipment is also a necessity for the IT department to be able to maintain efficient IT services and support. All purchasing of ICT equipment should follow the IT department's procurement guide in the UiB Intranet (Norwegian only). General information about procurement at UiB is found in UiB's procurement guide (Norwegian only).