Procurement guide: Difference between revisions

From IThelp
(Under translation from Norwegian)
No edit summary
Line 1: Line 1:
{{Autoritativ informasjon}}
{{Authoritative information}}
{{BRA}}
{{BRA}}


== Generelt om innkjøp av data- og teleutstyr ==
==Procurement of computer and telephone equipment==


*[[:Category:Innkjøp|Alle sider om IT-innkjøp]]
*[[:Category:Procurement|All articles about IT procurement]]
*[https://intranett.uib.no/uPortal/Link?id=5444 IT-avdelingens innkjøpsveiledning på intranett (krever pålogging)]'''INNKJØPSVEILEDNINGEN SKAL FØLGES !!'''
*[https://intranett.uib.no/uPortal/Link?id=5444 IT-avdelingens innkjøpsveiledning på intranett (krever pålogging)]'''INNKJØPSVEILEDNINGEN SKAL FØLGES !!'''



Revision as of 11:29, 29 November 2010

Authoritative information! The content of this page is validated by the IT department at the University of Bergen..


Procurement of computer and telephone equipment

Det er viktig at du følger innkjøpsveiledningen når du skal kjøpe data- og teleutstyr. Innkjøpsveiledningen viser til datamaskiner, skrivere og annet datautstyr som er testet og kvalitetssikret av oss. For å sikre stabil drift og effektiv brukerstøtte er IT-avdelingen avhengige av at datautstyret er standardisert og at det samspiller med våre systemer (se også serviceerklæring fra IT-avdelingen. Det er derfor viktig at innkjøpsanbefalingene følges.


Universitetet i Bergen har bindende rammeavtaler for alt kjøp av datautstyr. Det er ikke anledning til å gå utenom disse avtalene og kjøp fra andre leverandører.


Innkjøp av mobiltelefoner


Innkjøp av skrivere

Alle nye skrivere og multifunksjons-maskiner skal bestilles med SafeCom Pullprintløsning. Blekkskrivere skal ikke kjøpes inn til noe formål pga. altfor høye driftskostnader, og liten/ingen støtte for bruk i stordrift.

Produktguidene viser anbefalte modeller fra våre leverandører. Det gis ikke brukerstøtte på andre modeller enn dem som er oppgitt i guidene.


Anskaffelse av større IT-løsninger

Universitetsidrektørens kontor har utarbeidet kjøreregler som skal benyttes av enhetene i planleggingen av nye prosjekter og ved større endringer i eksisterende prosjekter. Les mer


Spørsmål om innkjøp?

Dersom du har spørsmål om innkjøp av data- og teleutstyr kan du registrere det til IT-avdelingen på https://bs.uib.no eller ringe BRITA på telefon (555) 84700.

Kategori:Innkjøp Kategori:Tjenester fra IT-avdelingen Kategori:Innkjøp Kategori:Tjenester fra IT-avdelingen

UiB is obliged to follow national and EU procurement regulations. A central principle is competetive tendering. One of the advantages is an overall cost reduction for UiB. Standardisation of ICT equipment is also a necessity for the IT department to be able to maintain efficient IT services and support. All purchasing of ICT equipment should follow the IT department's procurement guide in the UiB Intranet (Norwegian only). General information about procurement at UiB is found in UiB's procurement guide (Norwegian only).