Procurement guide: Difference between revisions

From IThelp
(Under translation from Norwegian)
Line 1: Line 1:
{{Autoritativ informasjon}}
{{BRA}}
== Generelt om innkjøp av data- og teleutstyr ==
*[[:Category:Innkjøp|Alle sider om IT-innkjøp]]
*[https://intranett.uib.no/uPortal/Link?id=5444 IT-avdelingens innkjøpsveiledning på intranett (krever pålogging)]'''INNKJØPSVEILEDNINGEN SKAL FØLGES !!'''
Det er  viktig  at du følger innkjøpsveiledningen når du skal kjøpe data- og teleutstyr.
Innkjøpsveiledningen viser til datamaskiner, skrivere og annet datautstyr som er testet og  kvalitetssikret av oss. For å sikre stabil drift og effektiv brukerstøtte er IT-avdelingen avhengige av at datautstyret er standardisert og at det samspiller med våre systemer (se også  [[serviceerklæring fra IT-avdelingen]]. Det er derfor viktig at innkjøpsanbefalingene følges.
Universitetet i Bergen har bindende rammeavtaler for alt kjøp av datautstyr. Det er '''ikke''' anledning til å gå utenom disse avtalene og kjøp fra andre leverandører.
*[http://regler.uib.no/regelsamling/show.do?id=297 Retningslinjer for innkjøp av varer og tjenester i Regelsamlingen]
*[http://innkjop.uib.no Innkjøpsguiden for UiB].
== Innkjøp av mobiltelefoner ==
* [[Mobiltelefonmodeller]]
* [[Abonnement for mobiltelefoni|Abonnement]]
* [[Bestilling av mobiltelefon|Bestilling]]
== Innkjøp av skrivere ==
Alle nye skrivere og multifunksjons-maskiner skal  bestilles med SafeCom Pullprintløsning.
Blekkskrivere skal ikke kjøpes inn til noe formål pga.  altfor høye driftskostnader, og liten/ingen støtte for bruk i  stordrift.
[[Innkjøp av skrivere|Produktguidene]] viser anbefalte modeller fra våre leverandører. Det gis ikke brukerstøtte på andre modeller enn dem som er oppgitt i guidene.
== Anskaffelse av større IT-løsninger ==
Universitetsidrektørens kontor har utarbeidet kjøreregler som skal benyttes av enhetene i planleggingen av nye prosjekter og ved større endringer i eksisterende prosjekter. [[Kjøreregler ved anskaffelse av IT-løsninger og gjennomføring av endringsprosjekter|Les mer]]
== Spørsmål om innkjøp? ==
Dersom du har spørsmål om innkjøp av data- og teleutstyr kan du registrere det til IT-avdelingen på https://bs.uib.no eller ringe BRITA på telefon (555) 84700.
[[Kategori:Innkjøp]]
[[Kategori:Tjenester fra IT-avdelingen]]
[[Kategori:Innkjøp]]
[[Kategori:Tjenester fra IT-avdelingen]]
UiB is obliged to follow national and EU procurement regulations. A central principle is competetive tendering. One of the  advantages is an overall cost reduction for UiB. Standardisation of ICT equipment is also a necessity for the IT department to be able to maintain efficient IT services and support. All purchasing of ICT equipment should follow [https://intranett.uib.no/uPortal/Link?id=5444 the IT department's procurement guide in the UiB Intranet (Norwegian only)]. General information about procurement at UiB is found in [http://innkjop.uib.no:8080/emptor/ UiB's procurement guide (Norwegian only)].
UiB is obliged to follow national and EU procurement regulations. A central principle is competetive tendering. One of the  advantages is an overall cost reduction for UiB. Standardisation of ICT equipment is also a necessity for the IT department to be able to maintain efficient IT services and support. All purchasing of ICT equipment should follow [https://intranett.uib.no/uPortal/Link?id=5444 the IT department's procurement guide in the UiB Intranet (Norwegian only)]. General information about procurement at UiB is found in [http://innkjop.uib.no:8080/emptor/ UiB's procurement guide (Norwegian only)].


[[Category:Procurement]]
[[Category:Procurement]]
[[Category:Rules and regulations]]
[[Category:Rules and regulations]]

Revision as of 11:28, 29 November 2010

Template:Autoritativ informasjon


Generelt om innkjøp av data- og teleutstyr

Det er viktig at du følger innkjøpsveiledningen når du skal kjøpe data- og teleutstyr. Innkjøpsveiledningen viser til datamaskiner, skrivere og annet datautstyr som er testet og kvalitetssikret av oss. For å sikre stabil drift og effektiv brukerstøtte er IT-avdelingen avhengige av at datautstyret er standardisert og at det samspiller med våre systemer (se også serviceerklæring fra IT-avdelingen. Det er derfor viktig at innkjøpsanbefalingene følges.


Universitetet i Bergen har bindende rammeavtaler for alt kjøp av datautstyr. Det er ikke anledning til å gå utenom disse avtalene og kjøp fra andre leverandører.


Innkjøp av mobiltelefoner


Innkjøp av skrivere

Alle nye skrivere og multifunksjons-maskiner skal bestilles med SafeCom Pullprintløsning. Blekkskrivere skal ikke kjøpes inn til noe formål pga. altfor høye driftskostnader, og liten/ingen støtte for bruk i stordrift.

Produktguidene viser anbefalte modeller fra våre leverandører. Det gis ikke brukerstøtte på andre modeller enn dem som er oppgitt i guidene.


Anskaffelse av større IT-løsninger

Universitetsidrektørens kontor har utarbeidet kjøreregler som skal benyttes av enhetene i planleggingen av nye prosjekter og ved større endringer i eksisterende prosjekter. Les mer


Spørsmål om innkjøp?

Dersom du har spørsmål om innkjøp av data- og teleutstyr kan du registrere det til IT-avdelingen på https://bs.uib.no eller ringe BRITA på telefon (555) 84700.

Kategori:Innkjøp Kategori:Tjenester fra IT-avdelingen Kategori:Innkjøp Kategori:Tjenester fra IT-avdelingen

UiB is obliged to follow national and EU procurement regulations. A central principle is competetive tendering. One of the advantages is an overall cost reduction for UiB. Standardisation of ICT equipment is also a necessity for the IT department to be able to maintain efficient IT services and support. All purchasing of ICT equipment should follow the IT department's procurement guide in the UiB Intranet (Norwegian only). General information about procurement at UiB is found in UiB's procurement guide (Norwegian only).